Marvel fase fire rangert – fra best til franchise dårligst
Med fase fire av Marvel Cinematic Universe som avsluttes med utgivelsen av The Guardians of the Galaxy høytidsspesial , virker det som et godt tidspunkt å gå tilbake og rangere de beste og verste tilbudene. Fase fire har vært større og med mer innhold enn de tre foregående fasene til sammen, og over en betydelig kortere periode, noe som betyr at for mange mennesker var Marvel-tretthet en reell ting, og mange anser fase fire for å være den svakeste av fasene så langt.
17. Thor: Love and Thunder
Den fjerde filmen i God of Thunders egen franchise, og dessverre den verste ikke bare i franchisen, men fase fire som helhet. Tempoproblemer, en bortkastet skurk i Gorr the God Butcher og en bortkastet skuespiller i Christian Bale, og mer i tillegg. I motsetning til Ragnarok før, er Love and Thunder et rot.
16. Falken og vintersoldaten
En av de få oppføringene på jordet og gatenivå i franchisen, TFatWS kunne og burde vært bedre. I likhet med den neste oppføringen på listen, ble den plaget av produksjonsproblemer takket være Covid, men for det meste føles hele showet som et fyllstoff.
15. Svart enke
Utgitt fem år for sent, føles hele filmen bortkastet takket være Natasjas offer i Avenger's Endgame. Du kan hoppe over hele filmen og bare se etter-kredittscenen med Yelena og fortsatt bli tatt med på fase fire.
14. Eternals
En fantastisk rollebesetning, Oscar-vinnende regissør og kunnskapen og erfaringen fra årevis med verdensbygging før det burde ha gjort dette til et homerun, men en forglemmelig skurk, historie og introduksjon av for mange karakterer viste seg å være for mange problemer for publikum å kjøpe inn. til.
13. Hva hvis..?
En antologisk serie basert på den berømte tegneserieserien med samme navn, som viser frem noen av de største spørsmålene og alternative realiteter i multiverset? Tell oss med. Ikke åpenlyst dårlig, bare ikke rart og fantastisk nok med sine forskjellige virkeligheter.
12. Måneridder
Mer en karakterstudie om psykiske helseproblemer og identitetskriser enn et superheltshow, Måneridder ble kritisert på grunn av mangelen på at den titulære karakteren ble tilpasset og startet opp. En ting som ikke kan diskuteres er kvalitetsskildringen av hovedpersonene til Oscar Isaac, så vi håper han kommer tilbake igjen i fremtiden!
11. Fru Marvel
Debuten til den første pakistansk-amerikanske superhelten på TV høstet enorme anmeldelser og kritikerroste, men som mange av programmene på Disney+, bortsett fra et par viktige scener, skyver ikke showet MCU lenger fremover. I hvert fall ikke på en klart definert måte ennå.
10. Hawkeye
Hawkeye, Pizza Dog og Kate Bishop i julen, kjemper mot den tilbakevendende Kingpin spilt av Vincent D'Onofrio? Hva er ikke å elske?
9. She-Hulk: Advokat
Fjerde-vegg-brytende, smart-mouthed fetter av Hulken endelig debuterer på storskjerm, og det kan være omstridt for mange mennesker, men showet lånte definitivt mye til å gjøre akkurat hva de ville.
8. The Guardians of the Galaxy-feriespesial
Kevin Bacon gjør sin MCU-debut som seg selv! 45 ekstra minutter av Guardians er alltid en god ting, og det ga oss to av de mest fengende originale sangene MCU har å tilby.
7. Loke
Uten tvil det viktigste TV-showet i ikke bare fase fire, men i Multiverse Saga, med konseptet med flere universer, varianter av etablerte karakterer og selvfølgelig He Who Remains, Loke introduserte byggeklossene for alt som skal komme.
6. Doktor Strange i galskapens multivers
Sam Raimi som regisserer den migrenefremkallende visuelle prakten til Doctor Strange er allerede en vinner, men legg til flere enorme cameos og en spesielt skremmende vending av Elizabeth Olsens Scarlet Witch/Wanda Maximoff, og det er ingen overraskelse hvorfor dette er så høyt oppe.
5. Wandavision
Snakker om Wanda, Wandavision introduserte drivkraften til karakterens motivasjoner i forrige oppføring, i tillegg til å vise frem hennes økte evner og den ærlig talt grufulle måten hun taklet sorgen sin over å miste Vision.
4. Shang-Chi: Legenden om de ti ringene
Med fase fire som den mest inkluderende så langt, er det fornuftig at vi endelig får den forlengede debuten til Shang-Chi, den første asiatiske superhelten som er på storskjerm. En fantastisk historie, kampkoreografi for å konkurrere Raidet , og en intens, blodig åpning betyr at dette er en av de mest gjensebare og morsomme filmene i fase fire.
3. Black Panther: Wakanda Forever
Med det triste tapet av avdøde Chadwick Boseman Svart panter oppfølgeren hadde mye å leve opp til, og ikke mange trodde den ville holde landingen fast. En film som handlet like mye om å bearbeide sorgen vår som om karakterens gjør det samme, introduksjonen av fan-favoritten Namor og den elegante og respektfulle håndteringen av hovedrolleinnehaverens død gjorde at det ikke var et tørt øye i de fleste forestillingene.
2. Werewolf by Night
Omtrent like langt fra alt annet Marvel Studios hadde forsøkt, Varulv om natten hadde all grunn til å være campy schlock, aldri til å bli gjensyn eller forsøkt igjen. Fra den kunstneriske retningen til måten vi endelig får møte «Ted», eller Man-Thing som han vanligvis ville blitt kjent på, spesialpresentasjonen beviser at Marvel kan R-rated, og det kan gjøre det bra.
1. Spider-Man: No Way Home
Med tre generasjoner Spider-Man på skjermen samtidig, skulle den tredje delen i Tom Hollands Spider-Man-trilogi alltid være massiv, men ingen forventet at den skulle være så bra. En god blanding av fan-service, årelang katarsis (spesielt for Garfields Parker) og variant-teamups, denne filmen er ikke bare god i seg selv, den er det beste fra fase fire, og viser virkelig hva vi kan forvente av varianter av etablerte karakterer fremover.
Hvilken rekkefølge ville du ha satt TV-programmene og filmene i fase fire? Gi oss beskjed nedenfor!
Følg oss for mer underholdningsdekning Facebook , Twitter , Instagram , og YouTube .